Деякі наші постійні клієнти вперше звернулися до нас, коли їх системний адміністратор збирався звільнятися, або раптово звільнився. З метою зменшення подальших ризиків з незапланованої втрати важливого спеціаліста, вони обирали компанію з аутсорсингу IT-послуг, тобто таку, як ми.
“Ми йому і зарплатню підвищили, і премії та бонуси усіляки давали, а він все одно звільнився!”
Чому так відбувається
По-перше, треба пригадати, чим саме займається системний адміністратор. Зазвичай, у малому бізнесі, це такий універсальний технічний спеціаліст, який налаштовує та обслуговує на підприємстві комп’ютери та програмне забезпечення для інших співробітників, безпровідну та провідну мережу підприємства, сервери, IP-телефонію та інші елементи IT-інфраструктури.
Зазвичай в обов’язки системного адміністратора входять:
- Технічна підтримка користувачів.
- Налаштування та адміністрування серверів та мережевого обладнання на підприємстві.
- Створення, підтримка та актуалізація облікових записів корпоративних користувачів.
- Профілактичне обслуговування комп’ютерного обладнання та ПЗ.
- Вирішення екстрених ситуацій з відновлення працездатності IT на підприємстві.
- Адміністрування систем резервного копіювання та зберігання даних.
- Захист від зламу, вірусів та підтримка інформаційної безпеки в компанії.
Коли підприємство росте, IT-інфраструктура ускладнюється, відповідно й IT-фахівців вже потрібно в штаті більше. Саме тоді в структурі підприємства з’являється IT-відділ, де універсальність перетворюється на спеціалізації. Хтось краще розбирається в мережах, хтось у серверах та резервному копіюванні, а хтось займається IT-безпекою. Всі системні адміністратори, IT-менеджери та інженери знаходяться у колективі однодумців, розподіляють обов’язки, вчаться та розвиваються кожен у своєму напрямку. Так само відбувається й у компаніях-аутсорсерах, де є різноманітні спеціалісти, здатні вирішувати великий об’єм необхідних для бізнесу завдань.
То чому ж звільняється системний адміністратор
А тепер подумайте про того сисадміна-одинака у малому бізнесі. Припустимо, що він спеціаліст-початківець і це його перша або друга робота. Він з задоволенням береться за будь-які IT-задачі, особливо ті, в яких ще не має досвіду. Методом спроб та помилок будує для малого підприємства IT-інфраструктуру з нуля. Вона навіть досить успішно працює на благо бізнесу. Проходить декілька років, ентузіазму у сисадміна вже менше. Підприємство хоч і росте, але досить повільно. Спеціаліст все більш-менш налаштував, займається тільки технічною підтримкою та інколи запускає нове обладнання та ПЗ. У відпустках буває рідко, поділитися або спитати поради на роботі ні в кого, бо він єдиний спеціаліст такого профілю на підприємстві. Директор не бачить потреби вкладати кошти у подальше навчання та сертифікацію свого сисадміна, адже навіщо, він і так все налаштував, все ж працює. Кар’єрних перспектив, як і можливостей для підвищення доходу системний адміністратор не бачить. Залишається тільки одне – звільнятися і йти шукати цікавий колектив однодумців з перспективою особистого росту або змінювати профіль діяльності.
Чому альтернативою став аутсорсинг ІТ послуг
Звісно ж, є виключення, але у цьому кейсі ми описали досить типову ситуацію у бізнес-середовищі малих та середніх підприємств. Аутсорсинг IT послуг з’явився свого часу на ринку не тільки задля економії коштів. В першу чергу, для підвищення ефективності обслуговування IT-інфраструктури підприємств завдяки доступності цілих колективів різноманітних спеціалістів, з можливістю вимірювання цієї ефективності у конкретних показниках прописаних у договорах на обслуговування.
Тож бережіть своїх системних адміністраторів, якщо вони в вас ще є. Якщо ні, то пропонуємо скористатися послугами системного адміністратора від компанії V-TIME group.