Багато хто з вас, напевно, коли шукали виконавця послуг, задавалися питанням “чому так дорого?”.
Коли мова йде про IT послуги, ситуація ускладнюється, тому що самостійно оцінити скільки може коштувати та чи інша послуга, людині необізнаній вкрай складно. Давайте спробуємо розібратися, скільки реально коштує, наприклад, обслуговування серверів і з чого ця сума складається.
Головна складова тут – це оплата праці фахівця.
Як правило, обслуговуванням серверів займається системний адміністратор. У класичному випадку – це фахівець, який має вищу технічну освіту за відповідною комп’ютерною спеціальністю з досвідом роботи з налаштування та обслуговування комп’ютерів, серверів і мереж.
Але чи все так просто? Сфера інформаційних технологій на сьогоднішній день дуже стрімко розвивається. Щоб залишатися в своїй професії «на плаву» і бути затребуваним, системному адміністратору щодня доводиться стикатися з вивченням нового комп’ютерного обладнання і програмного забезпечення.
Більш того, для того, щоб тобі довіряли як фахівцю, доводиться регулярно підтверджувати наявні знання і вміння різними сертифікатами виробників. Наприклад, компанія Microsoft випустила нову версію операційної системи, що відбувається досить часто, будь добрий, обнови свій сертифікат. Як правило, проходження таких курсів і сертифікація коштує чималих грошей. Підприємство, на якому працює системний адміністратор, не завжди готове оплачувати таке регулярне підвищення кваліфікації свого фахівця. Тому багато лягає на плечі самих айтішників.
Годі й казати, що вартість комп’ютерного обладнання та програмного забезпечення висока. Тому ціна, наприклад, помилкової закупівлі комп’ютерної техніки велика. А якщо фахівець раніше не налаштовував подібний сервер або інший об’єкт високих технологій, він може не знати деяких нюансів, які здатні спричинити додаткові непотрібні витрати.
Ясна річ, що в аутсорсингових IT-компаніях справи з цим трішки інакші. На своєму прикладі, можемо сказати, що різні партнерські статуси від виробників програмного забезпечення та комп’ютерного обладнання, а також співпраця з великими дистриб’юторами, дозволяють нам заздалегідь отримувати деякі новинки для тестування і вивчення. Але це пов’язано з додатковими ризиками і ще більшими витратами.
Всі ці елементи великого IT пазлу в значній мірі впливають на кінцеву вартість послуги для клієнта.
Тому дуже низька вартість налаштування або обслуговування серверу може свідчити тільки про дуже низьку кваліфікацію виконавців, а також про відсутність досвіду надання IT послуг для бізнесу.
Так як же оцінити озвучену фахівцем вартість послуги, запитаєте ви?
Однозначно відповісти на це питання неможливо. Але ми б рекомендували звернути увагу на наступні важливі моменти:
- Досвід фахівців у даному виді послуг, приклади робіт.
- Детальний опис того, що входить у послугу (перелік всіх робіт).
- Наявність у IT компанії або фахівця сертифікатів і партнерських статусів за даним напрямком (наприклад, якщо мова йде про налаштування серверного обладнання Dell з операційною системою Microsoft Windows Server, то, відповідно, сертифікати та статуси від компаній Dell і Microsoft).
- І, найголовніше, виконавець, будь це IT аутсорсер або конкретний фахівець, повинні викликати у вас довіру і хоч найменшу впевненість в довгостроковому взаємовигідному партнерстві.