Чому звільняється системний адміністратор

Деякі наші постійні клієнти вперше звернулися до нас, коли їх системний адміністратор збирався звільнятися, або раптово звільнився. З метою зменшення подальших ризиків з незапланованої втрати важливого спеціаліста, вони обирали компанію з аутсорсингу IT-послуг, тобто таку, як ми.

“Ми йому і зарплатню підвищили, і премії та бонуси усіляки давали, а він все одно звільнився!”

Чому так відбувається, давайте розберемося.


По-перше, треба пригадати, чим саме займається системний адміністратор. Зазвичай, у малому бізнесі, це такий універсальний технічний спеціаліст, який налаштовує та обслуговує на підприємстві комп’ютери та програмне забезпечення для інших співробітників, безпровідну та провідну мережу підприємства, сервери, IP-телефонію та інші елементи IT-інфраструктури.


В його обов’язки зазвичай входять:
  1. технічна підтримка користувачів
  2. профілактичне обслуговування комп’ютерного обладнання та ПЗ
  3. вирішення екстренних ситуацій з відновлення працездатності IT на підприємстві.
Коли підприємство росте, IT-інфраструктура ускладнюється, відповідно й IT-фахівців вже потрібно в штаті більше. Саме тоді в структурі підприємства з’являється IT-відділ, де універсальність перетворюється на спеціалізації. Хтось краще розбирається в мережах, хтось у серверах та резервному копіюванні, а хтось займається IT-безпекою.  Всі системні адміністратори, IT-менеджери та інженери знаходяться у колективі однодумців, розподіляють обов’язки, вчаться та розвиваються кожен у своєму напрямку. Так само відбувається й у компаніях-аутсорсерах, де є різноманітні спеціалісти, здатні вирішувати великий об’єм необхідних для бізнесу завдань.


А тепер подумайте про того сисадміна-одинака у малому бізнесі. Припустимо, що він спеціаліст-початківець і це його перша або друга робота. Він з задоволенням береться за будь-які IT-задачі, особливо ті, в яких ще не має досвіду. Методом спроб та помилок будує для малого підприємства IT-інфраструктуру з нуля. Вона навіть досить успішно працює на благо бізнесу. Проходить декілька років, ентузіазму у сисадміна вже менше. Підприємство хоч і росте, але досить повільно. Спеціаліст все біль-менш налаштував, займається тільки технічною підтримкою і інколи запускає нове обладнання та ПЗ. У відпустках буває рідко, поділитися або спитати поради на роботі ні в кого, бо він єдиний спеціаліст такого профілю на підприємстві. Директор не бачить потреби вкладати кошти у подальше навчання та сертифікацію свого сисадміна, адже навіщо, він і так все налаштував, все ж працює. Кар’єрних перспектив, як і можливостей для підвищення доходу системний адміністратор не бачить. Залишається тільки одне – звільнятися і йти шукати цікавий колектив однодумців з перспективою особистого росту або змінювати профіль діяльності.


Звичайно ж є виключення, але у цьому кейсі ми описали досить типову ситуацію у бізнес-середовищі малих та середніх підприємств. Аутсорсинг IT-послуг з’явився у свій час на ринку не тільки задля економії коштів, а, в першу чергу, для підвищення ефективності обслуговування IT-інфраструктури підприємств завдяки доступності цілих колективів різноманітних спеціалістів, з можливістю вимірювання цієї ефективності у конкретних показниках прописаних у Договорах на обслуговування.


Тож бережіть своїх системних аміністраторів, якщо вони в вас ще є. Якщо ні, то наша команда – до ваших послуг.