Чому звільняється системний адміністратор

Деякі наші постійні клієнти вперше звернулися до нас, коли їх системний адміністратор збирався звільнятися, або раптово звільнився. З метою зменшення подальших ризиків з незапланованої втрати важливого спеціаліста, вони обирали компанію з аутсорсингу IT-послуг, тобто таку, як ми.

“Ми йому і зарплатню підвищили, і премії та бонуси усіляки давали, а він все одно звільнився!”

Чому так відбувається

По-перше, треба пригадати, чим саме займається системний адміністратор. Зазвичай, у малому бізнесі, це такий універсальний технічний спеціаліст, який налаштовує та обслуговує на підприємстві комп’ютери та програмне забезпечення для інших співробітників, безпровідну та провідну мережу підприємства, сервери, IP-телефонію та інші елементи IT-інфраструктури.

Зазвичай в обов’язки системного адміністратора входять:

  1. Технічна підтримка користувачів.
  2. Налаштування та адміністрування серверів та мережевого обладнання на підприємстві.
  3. Створення, підтримка та актуалізація облікових записів корпоративних користувачів.
  4. Профілактичне обслуговування комп’ютерного обладнання та ПЗ.
  5. Вирішення екстрених ситуацій з відновлення працездатності IT на підприємстві.
  6. Адміністрування систем резервного копіювання та зберігання даних.
  7. Захист від зламу, вірусів та підтримка інформаційної безпеки в компанії.
Коли підприємство росте, IT-інфраструктура ускладнюється, відповідно й IT-фахівців вже потрібно в штаті більше. Саме тоді в структурі підприємства з’являється IT-відділ, де універсальність перетворюється на спеціалізації. Хтось краще розбирається в мережах, хтось у серверах та резервному копіюванні, а хтось займається IT-безпекою.  Всі системні адміністратори, IT-менеджери та інженери знаходяться у колективі однодумців, розподіляють обов’язки, вчаться та розвиваються кожен у своєму напрямку. Так само відбувається й у компаніях-аутсорсерах, де є різноманітні спеціалісти, здатні вирішувати великий об’єм необхідних для бізнесу завдань.

То чому ж звільняється системний адміністратор

А тепер подумайте про того сисадміна-одинака у малому бізнесі. Припустимо, що він спеціаліст-початківець і це його перша або друга робота. Він з задоволенням береться за будь-які IT-задачі, особливо ті, в яких ще не має досвіду. Методом спроб та помилок будує для малого підприємства IT-інфраструктуру з нуля. Вона навіть досить успішно працює на благо бізнесу. Проходить декілька років, ентузіазму у сисадміна вже менше. Підприємство хоч і росте, але досить повільно. Спеціаліст все більш-менш налаштував, займається тільки технічною підтримкою та інколи запускає нове обладнання та ПЗ. У відпустках буває рідко, поділитися або спитати поради на роботі ні в кого, бо він єдиний спеціаліст такого профілю на підприємстві. Директор не бачить потреби вкладати кошти у подальше навчання та сертифікацію свого сисадміна, адже навіщо, він і так все налаштував, все ж працює. Кар’єрних перспектив, як і можливостей для підвищення доходу системний адміністратор не бачить. Залишається тільки одне – звільнятися і йти шукати цікавий колектив однодумців з перспективою особистого росту або змінювати профіль діяльності.

Чому альтернативою став аутсорсинг ІТ послуг

Звісно ж, є виключення, але у цьому кейсі ми описали досить типову ситуацію у бізнес-середовищі малих та середніх підприємств. Аутсорсинг IT послуг з’явився свого часу на ринку не тільки задля економії коштів. В першу чергу, для підвищення ефективності обслуговування IT-інфраструктури підприємств завдяки доступності цілих колективів різноманітних спеціалістів, з можливістю вимірювання цієї ефективності у конкретних показниках прописаних у договорах на обслуговування.
Тож бережіть своїх системних адміністраторів, якщо вони в вас ще є. Якщо ні, то пропонуємо скористатися послугами системного адміністратора від компанії V-TIME group.